شناسه خبر : 90215
پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

کتاب زندگی شهید دکتر "محسن فخری زاده"رونمایی شد/تصاویر

البته بخشی از این زندگی و فعالیت‌ها قابل بازگویی نیست و نخواهد بود که ان‌شاءالله زمانی فرا برسد که دشمنان آنچنان خوار و زبون شده باشند که ما بدون دغدغه و نگرانی بتوانیم مسائل مختلف و این مطالب را با افتخار و خیلی راحت بیان نماییم...

فاش نیوز - آئین رونمایی از کتاب "تویی که نشناختمت" با معرفی زندگی شهید نخبه هسته‌ای کشور دکتر "محسن فخری زاده" در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

 به‌ گزارش خبرنگار ما، در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب "تویی که نشناختمت" با معرفی زندگی شهید نخبه هسته‌ای کشور، دکتر "محسن فخری‌زاده" به نویسندگی "سعید علامیان" رونمایی شد و از نویسنده این اثر تجلیل به عمل آمد.

در  این مراسم "محمد اسلامی" رئیس سازمان انرژی اتمی، "امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده شهدای والامقام هسته‌ای" فخری زاده"، "علی‌محمدی" و "رضایی‌نژاد" و همچنین "سعید علامیان" نویسنده این اثر و تعدادی از اهالی قلم نیز حضور داشتند.
 
 در ابتدای این مراسم "رحیم نریمانی" مسئول انتشارات نشر شاهد ضمن خیرمقدم به حاضرین با معرفی کتاب تویی که نشناختمت گفت: این کتاب که امروز به کوشش نشر شاهد از آن رونمایی می‌شود به لایه‌های ناشناخته زندگی و شخصیت شهید والامقام فخری زاده پرداخته است.

 وی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی صحیح شهدا به جامعه نیز گفت: "ما باید در جهت تحقق دستور ایشان بکوشیم و به موضوع اسطوره‌سازی از شهیدان توجه ویژه داشته‌باشیم و به‌ همین‌ منظور امروز از ده نویسنده برتر حوزه ایثار و شهادت نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

 "مهدی فخری زاده" فرزند شهید محسن فخری زاده نیز در آئین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه پدر شهید خود گفت: نوشتن این کتاب از تابستان سال گذشته که توسط نویسنده این اثر مطرح شد، به‌طور مستمر ما به‌عنوان خانواده شهید در جریان آن قرار داشتیم که زحمت خوبی هم کشیده شد.  اولین چیزی که می‌توانم عنوان کنم آن است که این کتاب از نظر استناد، به‌شدت نزدیک به واقعیت است. موضوع بعدی گستردگی‌ست که در این کتاب به‌وضوح به آن پرداخته شده که با تعداد افرادی که گفت و گو شده، بخش‌های متعددی از کودکی، دوران تحصیل، دانشجویی، کاری و...  بحمدالله این اتفاق خوب افتاد و چنانچه عنوان‌ شده روایت و چکیده‌ای از بخش‌های زندگی است که شاید لازم بود در برهه زمانی کوتاهی ارائه شود.‌ مطالب مهمی در آن عنوان‌شده البته بخشی از این زندگی و فعالیت‌ها قابل بازگویی نیست و نخواهد بود که ان‌شاءالله زمانی فرا برسد که دشمنان آنچنان خوار و زبون شده باشند که ما بدون دغدغه و نگرانی بتوانیم مسائل مختلف و این مطالب را با افتخار و خیلی راحت بیان نماییم.

"محمد اسلامی" رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید محسن فخری زاده، در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این شهید والا مقام هسته‌ای در سخنان کوتاهی اظهار داشت: شهید فخری زاده انسانی والا، ثابت‌قدم و مصمم بود که در دوران خدمت، یک لحظه ایشان را در چهره، فکر و بیان در تردید ندیدیم و این ثابت‌قدم بودن و ایستادگی در برابر تحقق اهداف در حوزه‌های فناوری نوین زبانزد بود. نکته بعدی ظرفیت و قدرت شناسایی نخبگان بود که ایشان همانند یک عقاب تیزپرواز، نخبگان درجه یک را شناسایی می کرد و به کار می‌گرفت؛ یعنی شایسته گزینی و نخبه گزینی یکی از ویژگی‌های این شهید بود و نکته سوم، فرصت آفرینی و فرصت‌سازی ایشان بود. خاطرم هست در اولین روزهای ظهور و پیدایش ویروس کرونا اولین شخصی بود که آمد و گفت ما تصمیم داریم یک واکسن ویروس کرونا بسازیم و با مسئولیت‌پذیری فراوان، مرکز تحقیقاتی آن را در مرکز توسعه فناوری زیستی مأمور کرد که این واکسن ساخته شود.

 سپس رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنان خود اظهار داشت: امروز رونمایی از کتاب یکی از نخبه‌های عزیز و علمی کشور است که همه شهدای هسته‌ای در تولید قدرت نرم و سخت این مردم و جمهوری اسلامی مؤثر بودند و نقش مهمی در بازدارندگی تهدیدهای گسترده دشمنان داشتند؛ بسیار هم مظلوم بودند؛ زیرا مجبور بودند که هم پنهان زندگی و هم پنهان فعالیت کنند و عنوان این کتاب "تویی که نشناختمت" عنوان برجسته‌ای برای این کتاب است.
وی همچنین تاکید کرد: چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس، سرداران و امیران مشهوری داشته‌ایم که شناخته نشده‌اند و برای مردم سئوال است که این افراد چگونه به این توفیق رسیدند. شهدای ما همچون شهید فخری زاده که در امتحانات الهی نمره بالایی آورده‌اند در مکتب امام حسین (ع) نیز دانشجوی ممتازی بودند که به سعادت ابدی رسیدند.
وی همچنین در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متذکر شد:  این وظیفه ما در نشر شاهد است که نهضت شناساندن شهدا را به مردم داشته‌ باشیم و بنده مطمئن هستم کتاب سترگی که درباره‌ شهید فخری زاده نوشته‌ شده حتما اندکی از شخصیت این شهید را نمایان کرده؛ چون تمامی شهدا در نقش‌های مختلف خود در زندگی به‌ عنوان یک فرزند، یک پدر، یک همسر و هم در نقش علم و جایگاه سیاسی و اجتماعی و در تمامی وجوه مختلف قابل درس‌آموزی هستند و امیدواریم تا این فرصت هست به چنین شهدایی بیشتری پرداخته شود.
 معاون رییس‌جمهور همچنین با تکیه‌ بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نشر فرهنگ ایثار و شهادت نیز یادآور شد: همانگونه که ایشان فرموده‌اند، هشت سال دفاع مقدس ما به اندازه‌ چهارصد سال برای ما ظرفیت کار فکری و فرهنگی و تمدنی ایجاد می‌کند. اگر تمام نویسندگان ایران هم دست به قلم شوند باز هم مطلب برای نگارش وجود دارد و هم فرصت اندک است.

* صنوبر محمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi